Zamieszczone przez lec
Brak prądu w przyczepie
Zwiń
X
-
Brak prądu w przyczepie
Mam hak holowniczy oryginalny z uniwersalną wtyczką 7 pinową montowany w ASO. Posiadam również przyczepę campingową (pełnoletnią :P ) , która również jak mniemam posiada oryginalne 7 pinowe gniazdo. Wszystko było by dobrze gdyby nie fakt..., że podczas holowania (czyli podczepienia przyczepy pod auto włącznie z elektryką) nie działa mi w campingu oświetlenie wewnętrzne oraz... lodówka (3 funkcyjna - 220V, 12V i gaz z możliwością przełączania). Sprawdzałem wyjście na kostce w samochodzie i brak tam "wyjścia prądu", podczas włączonej stacyjki czy silnika . Są światła, kierunki, stop, a nawet halogen wymienny (tak mi powiedzieli w ASO) ze światłem cofania, ale wolnego wyjścia brak.
Pytanie - czy to jest normalne? Czy można coś z tym zrobić aby mi się żarcie w lodówce nie zepsuło podczas podróży?
Nadmienię jeszcze, że mam wyprowadzenie pod akumulator w budzie (nie oryginalne), dzięki któremu mam światło i teoretycznie lodówa chodzi. W momencie podłączenia aku , a nie odłączenia kostki od samochodu, w aucie zapalają się tylne przeciwmgielne. :?:
Jest to dla mnie czeski film nikt nic nie wie... :lol:
-
-
Ale to jakis dziwny camping na 7 pinowej wtyczce. Do tego napiecie bedzie tylko jak bedzie przekrecona stacyjka wiec tez zle.
Do tego IMO masa 1,5mm2 do przyczepy na ktorej bedzie przetwornica napiecia i oswietlenie calej przyczepy to za malo, tak samo stale +12V powinno miec z 2,5mm2 jak maja te gniazda i wtyczki z campingow.
Komentarz
-
-
Są dwa rozwiązania:
1.zastosować gniazdo 13 pinowe w którym będzie wszystko co jest potrzebne w przyczepie
2.zastosować drugie gniazdo do zasilania przyczepy na postoju i ładowania akumulatorów przyczepy w czasie jazdy samochodu.
Do tego celu jest specjalne złącze 7 pinowe (na foto szare), które nie można wsadzić do gniazda które jest do oświetlenia zewnętrznego przyczepy (inny układ styków)Załączone plikiDigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
marekzu,Zamieszczone przez marekzuwlacz przeciwmglowe w samochodzie a zapewne pojawi sie napiecie w przyczepie
Zamieszczone przez MaicroftAle to jakis dziwny camping na 7 pinowej wtyczce. Do tego napiecie bedzie tylko jak bedzie przekrecona stacyjka wiec tez zle.
ą dwa rozwiązania:
1.zastosować gniazdo 13 pinowe w którym będzie wszystko co jest potrzebne w przyczepie
2.zastosować drugie gniazdo do zasilania przyczepy na postoju i ładowania akumulatorów przyczepy w czasie jazdy samochodu.
Do tego celu jest specjalne złącze 7 pinowe (na foto szare), które nie można wsadzić do gniazda które jest do oświetlenia zewnętrznego przyczepy (inny układ styków)
ad2. to właśnie zasugerowali mi w ASO , mówili : jedź do elektryka on ci wyprowadzi. A ja na to ,że samochód jest na gwarancji i nie chciałbym jej utracić. A oni - jak dobry elektryk to zrobi to auto nie straci.... TRELE MORELE !!! :P
Chociaż na jakąś konsultację będę musiał jechać, ale z takim zestawem będzie trudno :roll:
Szkoda , że nie ma rozwinięcia/przejściówki z 7 na 13 pinowe :lol:
Komentarz
-
-
Maicroft, We wrześniu kupowałem Niunię , a że już miałem camping to musiałem montować hak z wtyczką. W ASO zamontowali mi 7 pinową wtyczkę defacto pasującą do wtyczki z przyczepy ale bez wyjścia stałego.
Zamieszczone przez Maicroftto zasilanie stale do przyczepy bierze z gniazda zapalniczki
[ Dodano: Pią 15 Cze, 07 22:49 ]
Byłem dzisiaj w ASO i walczyłem dalej w temacie. Jak zwykle uprzejmie i ...... mało kompetentnie. Dzień wcześniej konsultowałem sprawę z Aciu , w związku z czym temat miałem liźnięty.
Rozmowa trwała ponad godzinę przerywana licznymi konsultacjami to z nadwornym elektrykiem to z kolegami po fachu. W jej trakcie dowiedziałem się, że
- 7 pinowe wtyczki to jest standard w Polsce i innych nie montują,
- lodówka powinna być zasilana alternatywnie (patrz akumulator w środku), ponieważ w przeciwnym razie podczas holowania i zasilania lodówki i oświetlenia zewnętrznego z samochodu może dojść do deficytu prądu w pojeździe i unieruchomienie tego zestawu. :lol: a poza tym jachty też tak mają.... :roll:
- oni nigdy 13 pinowej nie zakładali,
- elektryk będzie musiał przez 4 godz. zakładać nową instalację,
- najlepiej by było , żebym przyjechał całym zestawem ( oni obaczą),
- jak założę przejściówkę z 7 na 13 wszystko będzie działać...
- oni przecież nie mają schematu wtyczki 13 pinowej - tu ich odesłałem na forum OCP albo do Google,
.... i wiele innych tego typu argumentów... Skończyło się na tym, że chciałem rozmawiać z kierownikiem zmiany, bo skoro nikt mnie nie rozumie to może on spróbuje. Moje argumenty , że ja tylko chcę być zadowolonym klientem i nie stracić gwarancji na auto, odbijało się echem.
W końcu, w końcu dogadaliśmy się , że kier do mnie oddzwoni i po kilku godz. rzeczywiście był telefon w celu... umówienia się na zmianę wtyczki 7 na 13 pinowej zgodną z wszelkimi normami i zamontowaną w ASO. Nadmienię tylko , że chcę aby ASO zrobiło wszystko w ramach kosztów poniesionych przeze mnie przy kupnie auta i montażu haka.
Na razie tyle .
CDN.... :lol:
[ Dodano: Pią 22 Cze, 07 23:00 ]
Dzisiaj był kulminacyjny dzień. W końcu założyli mi w ASO 13 pinową wtyczkę. Samochód był do odbioru tak jak się umawialiśmy, umyty, odkurzony i wszystko było by git gdyby.............. nie fakt, że nie działa bolec wstecznego biegu. Tłumaczyli to tym, że w skrzyni biegów jest przełącznik , który jest integralną częścią skrzyni. Nie jest on połączony ani z przekaźnikiem ani z bezpiecznikiem i gdyby puścili prąd dalej na obwód to by się z pewnością spalił. W związku z tym musieli by oni wyprowadzić oddzielne połączenie.... :roll:
Myślę, że nie długo ... CDN :szeroki_usmiech
Komentarz
-
Komentarz